selamat menyambut ramadhan 2011

By | July 31, 2011

Di kesempatan ini aku sekeluarga ingin mengucapkan Selamat Menyambut Bulan Ramadhan Al-Mubarak kepada rakan taulan, saudara2, keluarga2 dan umat islam di seluruh pelusuk dunia selamat berpuasa. Disamping itu juga aku ingin mengucapkan Selamat Menyambut Hari Pahlawan 2011 yang disambut setiap tahun pada 31 haribulan Julai. Tiada pengorbanan dan tumpah darah mereka tidaklah kita hidup penuh nikmat di bumi Malaysia ini.
Firman Allah S.W.T:

β€œWahai orang-orang yang beriman, telah diwajibkan ke atas kamu berpuasa sebagaimana telah diwajibkan ke atas umat-umat yang sebelum kamu, semoga kamu menjadi orang-orang yang bertaqwa. β€œ – (Surah Al-Baqarah: 183)

Hadis Rasulullah s.a.w: Ditegaskan oleh Rasulullah s.a.w melalui sabdanya yang diriwayatkan oleh Ahmad, An- Nasa’i dan Al Baihaqi dari Abu Hurairah, yang bermaksud:

“Sesungguhnya telah datang kepada kamu bulan Ramadhan bulan yang penuh berkat. Allah telah fardhukan ke atas kamu berpuasa padanya. Sepanjang bulan Ramadhan itu dibuka segala pintu Syurga dan ditutup segala pintu neraka serta dibelenggu segala syaitan…”

26 thoughts on “selamat menyambut ramadhan 2011

  1. aktechpage.com

    Salam Ramadhan 2011, selamat menjalani ibadah puasa dan tingkatkanlah amal ibadah seperti Ramadhan kali ini adalah yg terakhir kita lalui…

    Semoga diberkati selalu, A’min …

    Reply
  2. Nine

    salam ramadhan n selamat berpuasa kembali bro kembali..semoga bulan nih kita sama2 topupkan ibadah sama2 sekeluarga. dan diberkati Allah selalu.Amin.

    Reply
    1. hazlan Post author

      terima kasih dan selamat berpuasa juga hari ini bro… mudah2an segala amalan diberkati olehnya…

      Reply
  3. suri

    salam..
    wahai bro mancai tak kan bubuh gambar sorg jer kot..asal tak bubuh gambr sekeluarga?

    selamat berpuasa tuan rumah..rakan2 bloger lain..

    Reply
    1. hazlan Post author

      huhuhu… mula2 semangat nak edit semuanya termasuk gambar keluarga… rupa2nya makin sibuk pulak… itu laa yang termampu untuk dihasilkan… selamat berpuasa juga suri…

      Reply
  4. Amirez

    salam Ramadhan al-Mubarak bro πŸ˜‰ semoga Ramadhan kali ni jauh lebih bermakna daripada tahun lepas

    Reply
  5. NikThoha

    Selamat menyambut bulan Ramadhan dan selamat menjalani ibadah puasa bro..Sama2 kita berusaha mendapat keberkatan dibulan Ramadhan yang mulia ini.. πŸ™‚

    Reply
    1. hazlan Post author

      sahur dengan berbuka kat rumah jer setakat hari ni.. belum lagi buat kat keluar… pasar ramadhan pun tak menginggah lagi ni… huhuhu

      Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.